Monday, February 20, 2017

PRIUS පදින්නේ..එහෙනම් ඕන වෙයි

ගොඩක් අයට PRIUS කිවුම තවත් එක වහනයක් විතරයි. දුවන්නන් වලේ දුවලා වැඩක් නැහැ හොද නඩත්තුවක් තියෙන්න ඕනා.

මම TYRE වලින්ම පටන් ගන්නම්. ගොඩක් මේවට අගල් 15 / 16 17 /18 යන WHEEL SIZES එන්නේ. එක ගැටළුවක් නැහ. 
1. ප්‍රදනව රෝද සදහා හුලං යෙදීමේදී නයිට්‍රජන් ම යොදන්න. ඉස්සරහ TYRE සදහා රාත්තල් 42 කුත් පසුපස සදහා රාත්තල් 40 කුත් යොදන්න.
හේතුව : කවුරුවත් වාහනයේ බර ගැන හිතන්නේ නැහැ. ඔය CAR එකේ HYBRID UNIT එකයි එන්ජිමයි එකතු වුනාම කොච්චර බරද කියල හිතන්න. එතකොට 4 දෙනෙක් එක්ක TOTAL බර කොච්චරද කියල හිතන්න. වාහනයේ එන්ජිම තියන කොටසේ බර දරන්න වෙන්නේ ඉස්සරහ රෝද වලට එතකොට වහනය 100% HANDLE වෙන්නේ ඉස්සරහ රෝද වලින් - මෙහෙම හිතන්න අපි පැයට කිලෝමීටර 60 වේගයෙන් ගමන් කරලා වමට හෝ දකුණට වංගුවක් ගන්නවා කියලා මොකද වෙන්නේ එතකොට. වාහනයේ සියලුම බර සහ විභව ශක්තිය සම්පූර්ණ දරන්න වෙන්නේ හරවන පැත්තට විරුද්ද රෝදයට. එතකොට හුලන් අඩු වුනාම වෙන දේ දන්නවා නේ. මොකද මේ PRIUS එකේ AUTOMATICALLY ම SKID වෙන එක නවත්වනවා.

#. හොදට TYRE එකට හුලං තියෙන කොට පාර සමග ස්පර්ශවෙන ක්ෂේත්‍ර පලය අවමයි එතකොර ගර්ශනයත් අවමයි. TYRE සහ පාර අතර ගර්ශනය අවම වෙනවා. එතකොට TYRE ගෙවෙන ගතියත් අවම වෙනවා. එකේ වාසිය නොදැනීම තමන්ගේ සාක්කුවට එන්නේ. අවම ඉන්දන දහනයක් වෙන්නේ.

# Nitrogen යොදන එකේ වාසිය. - PRIUS එකේ රෝද 4ම DISC BREAK එන්නේ CERAMIC + ALUMINUM +(TITANIUM සමහරවිට ) MIX DISC එකක් ALUMINUM වලින් වලින් හදපු ALLOY WHEEL එකකට SET වෙලා තියෙන්නේ . මේ ඔක්කොම තාපය සන්නයනය කරනවා අපි BREAK කරන හැම පාරම DISC එක රත් වෙනවා රස්නය DISC එක හරහා ALLOY WHEELS වලටත් යනවා. එතකොට TYRE එක ඇතුලේ තියෙන වාතය රත් වෙනවා රත් වෙන කොට ප්‍රසාරණය වෙනවා ඊට පස්සේ TYRE පුපුරනවා. ( අපේ කිරියේ ඉන්න කොළඹ - අම්පාර LEYLAND BUS තියෙන අයියා නම් දන්නවා වෙන වැඩේ ගොඩක් දුර ගමන් යන බස් වලට රෝද වතුරෙන් හෝදන්නේ මේ නිසා. මේක කරන්නෙත් රීම් එක තෙමන්නේ නැතුව.) ඊට අමතරව TYRE එකත් පාරත් අතර ගර්ශනය හේතුවෙන් ඇතුලේ තියෙන වාතය රත් වෙනවා . මෙන්න මේවා අවම කර ගන්න තමා නයිට්‍රජන් යොදන්න කියන්නේ. නයිට්‍රජන් කියන්නේ අයිස් වගේ සීතල වායුවක්.

2. වහනයේ REVERSE GEAR එක යොදන හැම විටම ECHO MODE OFF කරන්න. POWER MODE එකට CHANGE කරාට කමක් නැහැ මොකද වාහනයේ තියෙන POWER ම GEAR එක තම REVERSE GEAR එක.

3. DRIVE කරන හැම වෙලාවේම , තැනිතලා පාරක නම් D POSITION එකට දාගෙන යන්න කදු සහිත පාරක් නම් කවදාවත් මචන් ECHO දාගෙන යන්න එපා එන්ජිමට කෙලවෙනවා කාලයක් යද්දී. මතක තියාගන්න මචන් මේකට එන MANUEL එකේ පැහැදිලිවම කියලා තියෙනවා මේක. උදා: කඩුගන්නාව , මහනුවර - නුවර එලිය පාර. කන්ද බහිනවානම් B POSITION එකට දන්න. එතකොට නිතරම BREAK යොදන්න ඕන නැහැ. BATTERY එකත් CHARGE වෙනවා. උද: නුවර එලිය බහින කොට.

4.PRIUS (සියලුම HYBRID ) එකේ කිසිම මොහොතක A C OFF කරගෙන යන්න එපා. HYBRID BATTERY එකට කෙලවෙනවා. හේතුව : මචන් ඔය BATTERYඑක FULL SEAL TYPE කිසිම වෙලාවක එළියෙන් හුලන් අතුල්වෙන්නේ නැහැ. ඔය HYBRID BATTERY එකේ හැම CELL එකකම FAN තියෙනවා. BATTERY එක වැඩ කරන කොට ඇතිවන HEAT එක ඔය FANS වලින් එලියට දානවා . එක එලියට දාන්නෙත් CAR එක අතුලටමයි. වාහනේ දකුණු පැත්තේ දොර ලග PASSENGER SEAT එක ලගම පොඩි කවුළුවක් තියෙනවා එතනින් තමයි HEAT එක එලියට දාන්නේ.එතන BLOCK වෙන්න දෙන්න ත් එපා.එහෙම එලියට දාන ගමන්ම BATTERY එක තියෙන ROOM එකට CAR එකේ PASSENGER SEAT එක යටින් හුළං අදිනවා. අපි A C නැතුව ගියාම BATTERY එක COOL වෙන ප්‍රමාණය අඩුවෙනවා. එතකොට මචන් BATTERY එක HEAT වෙනවා. HEAT වෙනකොට FAULT එකක් කියලා CHARGE වෙන එක නවත්වනවා. එකියන්නේ මචන් SYSTEM එකෙන් ඒ CELL එක DEAD කරනවා. ඔයවිදියට අනිත් ඒවත් DEAD කරනවා. එතකොට BATTERY එකෙන් යන දුර ප්‍රමාණය අඩුවෙනවා. CHARGE වෙන ප්‍රමාණයත් අඩු කරනවා. කාලයක් ගියාම TOTALLY DEAD . එතකොට තම මචන් BATTERY එක චන්ගේ කරන්න ඕන කියන්නේ. නමුත් BATTERY එක චන්ගේ කරන්නේ නැහැ . හදන්න දුන්නම උන් උබලට පෙන්නේ නැතුව BATTERY SYSTEM RESET කරනවා. ඊටපස්සේ එකම දෙනවා. මොකද වෙන්නේ ඊට පස්සේ උබලගේ දත ගැලවෙනවා. RESET කරට පස්සේ BRAND NEW වගේ වැඩ. නමුත් මචන් FANS ටික නම් අලුතින් දානවානම් හොදයි. වාහනේ වීදුරු ඇරන් ගියත් A C එක 25ට සෙට් කරලා මද තියෙන A C කවුළු පහලට හරවලා තියන්න.

5.වහනයේ WINDSCREEN එක සෝදන වතුරට SHAMPOO දන්නා එපා. ඉස්සරහ වීදුරුව වතුර රදන්නේ නැති PLASTIC LAYER එකක් තියෙනවා. හැකිතරම් GLASS WASH LIQUID එකක් පාවිච්චිකරන්න. SHAMPOO දැම්මාම පොඩි පටලයක් වගේ බැදෙනවා.

6.තෙල් ගැනනම් කියන්න යන්නේ නැහැ 93 න් ඉහල දානවානම් හොදයි.

7.DRIVING STYLE .
# මුලින්ම වාහනේ START කරලා POWER MODE දාලා පලවෙනි මීටර 20-30 යන්න ඊට පස්සේ ECHO දාගන්න. මතක තියාගන්න මචන් කගවෙනා වගේ යනවානම් අසරණ ECHO දාන්න එපා POWER MODE ම දාන්න. ලසිගමනේ යනවානම් ECHO තම ඉතින්.

# අපි වහනයක් OVERTAKE කරනවානම් ගොඩක් වෙලාවට ECHO MODE එක අවුලක් නැහැ. අවශ්‍ය SPEED එක අරගෙන වහනය OVERTAKE කරන්න. අනිත් වහනය පහුවෙනවත් එක්කම ACCELERATOR එකෙන් කකුල අරගන්න. එතකොටම බලන්න HYBRID මීටර් එක එකේ 20 තියාගෙන යන්න. බැරිනම් පොඩ්ඩක් TRY කරන්න අවසානයේ වැඩේ හොදටම පුළුවන් වුනොත් 35 K M /L අනිවා කරනවා. NORMAL DRIVE කරනවානම් ඔය විදියටම කරන්න. වීදුරු වහගෙන යන තරමට වාතය මගින් ඇතිවන ගර්ශනය අවමයි. AERODYNAMIC SHAPE නිසා හොදට තෙල් කරනවා.

# EV MODE යනවානම් 35KM /H උපරිමයකට තිය ගන්න.

# CRUISE CONTROL SET කරනවානම් 72 Km /h සෙට් කරගන්න. 100 සෙට් කරන්න එපා. එහෙම නැත්නම් 112 ට සෙට් කරන්න. ( CRUISE CONTROL ORIGINAL අපු වාහනවලට පමණයි. CRUISE පසුව සවිකරන ලද වාහන නම් මචන්ලා නිකන්ම DRIVE කරන්න.)

# වහනයට GADGET සවිකරනවානම් දන්නා තැනකින් කරන්න POWER LINE TAP කරනකොට අවශ්‍ය විදියට කරන්න . හිතෙන විදියට කරන්න එපා. RESISTIVITY එක වෙනස්වෙනවා.

මෙ සියළුම දේවල් මගේ EXPERIENCE එකෙන් මම ම ඉගෙන ගත්ත දේවල් මගේ වාහන නම් 32 - 35 KM/L කරනවා. 

0 comments:

Post a Comment

ඔබේ අදහස මට කෝටියක් වටි..ලියා යන්න වචන දෙක තුනක්